СЛИКАРСТВО У ЋОРСОКАКУ?
Сретен Марић
„[...] Напредни умјетник мора увидјети да се нови израз не добија одбацивањем свих вриједности старог друштва, већ само њиховом синтезом са новим стремљењима“. [...] Веровао је у ту синтезу; веровао је у целину рада; веровао је у хуманизацију. И чекао је ту синтезу као озебли што сунце чека. И дочекао ју је у виду Пикасове монументалне слике Guernica. Поздравио је дело као „можда прву, социјалну слику модерног сликарства“. „Зид у ћорсокаку је пробијен“, с олакшањем каже Марић.
[...]
Сретен Марић није био теоретичар социјалистичког реализма, али јесте био идеолог социјалног сликарства. [...] Водила га је нека невидљива рука – чији је учинак био двосмислен и двосмеран – у постизању циља који, делом, уопште није намеравао постићи...
Душан Бошковић
Доступност у радњи
×На упит
Овај производ је доступан искључиво на упит. За све додатне информације, контактирајте нас на број: +381 11 30 60 320.